Referenser

Trygghet och proaktivitet avgörande för FAR

FAR behövde hitta en långsiktig partner som kunde växa tillsammans med FAR in i framtiden.

En bra Service Desk var en förutsättning, trygghet och proaktivitet var viktiga ledord för att kunna skapa rätt kvalitet i IT-driften. Solid Park matchade kriterierna!

Läs mer »


  • Proaktiv leverantör
  • Trygghet
  • Mobilitet

En partner att lita på var viktigt för Novare

Novare sökte en ny leverantör för att få bättre support och en modernare IT-lösning.

Lösningen för Novare blev Connect 365 där man hyr central IT-infrastruktur som tjänst, Office 365 för molnbaserade tjänster, klienthantering (Work 365) för enhetliga arbetsplatser samt support och serverdrift.

Läs mer »


  • Stabil IT-infrastruktur
  • Snabba svar i Service Desk
  • Kunniga tekniker som löser problem

Höga krav på funktion hos IF Friskis&Svettis Västerås

I samband med att Friskis i Västerås växte sökte man en ny IT-partner. Man ville komma ifrån personberoende och på så sätt öka tryggheten. För att få verksamheten att fungera med reception, kassor och inpasseringssystem ställs höga krav på korta ledtider. Idag har man en säker IT-driftmiljö och bra support till användarna.

Läs mer »


  • Snabb och bra support
  • Kvalitet och tillförlitlighet
  • Hjälp med att utveckla IT

Färre flygningar – och inga garderobsservrar

Fondförvaltaren Genesta sökte en IT-lösning som fungerade vart de än befann sig och som minskade resandet mellan kontoren i Sverige, Finland och Luxemburg. Solid Park satte uppe en komplett molnlösning, där alla medarbetare når mejl, program och servrar från vart som helst i världen.

Läs mer »


  • Inga lokala servrar
  • Mobilitet
  • Minskade resor

Stabilt och säkert för VG Power Turbo

VG Power Turbo valde Solid Park, inte för priset utan för professionellt bemötande och kompetent rådgivning.
På köpet har de fått bra tekniska lösningar, bland annat en arkiveringstjänst där alla datafiler ”finns kvar för evigt”. Dessutom har man fått tillgång till en IT-support som alla medarbetare litar på.

Läs mer »


  • Trygg backup och restore
  • Minimalt med egna servrar
  • Standardiserad klientplattform

Kundservice viktig faktor för HSB Mälardalen

HSB Mälardalen bedriver verksamhet på ett tiotal orter i Västmanland och Örebro län med kontor i olika storlekar. Totalt finns dryga 120 PC och sedan 2007 sköter Solid Park all serverdrift och klienthantering.”Vi lägger minimalt med tid på frågor kring IT-teknik ", säger Joakim Isberg, Ekonomichef

Läs mer »


  • Hög kundservice
  • Korta ledtider för IT-problem
  • Tydlighet

Consoden ersatte sin IT-miljö med Connect365

Consoden är ett konsultföretag som arbetar med system- och verksamhetsutveckling. Consoden sökte en molnlösning och valde Microsoft Office365 men behöver utökade säkerhetsfunktioner. Solid Parks tjänst Connect365 gav consoden möjlighet till bl.a. 2-faktorautentisering.

Läs mer »


  • Säker inloggning mot molnet
  • Alltid uppdaterat
  • Alltid modernt