HSB Mälardalen

Kundservice och kompetens viktiga faktorer när HSB Mälardalen valde att lägga ut sin IT-drift.

HSB Mälardalen bedriver verksamhet på ett tiotal orter i Västmanland och Örebro län med kontor i olika storlekar. Totalt finns dryga 120 PC och sedan 2007 sköter Solid Park all serverdrift och klienthantering. Gemensamt för alla användare är Solid Parks Service Desk som nu fungerar som ”intern IT-avdelning”.

– För oss är det viktigt med tillgänglighet, att det alltid finns support till våra användare. Alla våra ärenden i IT-frågor tas väl om hand av Service Desk som löser en hög nivå av ärenden direkt. På så vis har vi även kortat ledtider för IT-problem rejält, säger Joakim Isberg, ekonomichef och IT-ansvarig.
dissertation help uk
– Med en hel outsourcing får vi kontroll på kostnader, kvalificerad hjälp och vi behöver inte heller fundera över servrar, uppgraderingar och licenser. Det gör att vi internt lägger minimalt med tid på frågor kring IT-teknik, fortsätter Joakim Isberg.

Vidareutveckling sker via de möten HSB Mälardalen och Solid Park har tillsammans. Där hanteras kontinuerlig avrapportering tillsammans med proaktiva förslag från Solid Park och HSB Mälardalens egna önskemål.

– Vi har även fått en tydlighet då vi själva ansvarar för kontakterna med våra  leverantörer av verksamhetssystem. Solid Park hjälper oss sedan med de tekniska kontakterna, det känns tryggt, avslutar Joakim.

Joakim Isberg

Joakim Isberg, Ekonomichef
HSB Mälardalen

 

 





Boka konstnadsfri konsultation