Vi söker två nya medarbetare till vår Service Desk i Västerås

Alla, Publicerat den 15 februari 2017

Vill du vara med och växa tillsammans med oss? Vi behöver förstärka vår Service Desk i Västerås med ytterligare två duktiga medarbetare.

Som medarbetare i vår Service Desk arbetar du med många olika kunder och många olika uppgifter i både 1st och 2nd line support. Du har en bred roll och hjälper slutanvändare med användarsupport. Arbetet sker primärt via telefon och mailkontakt samt på-platssupport. Till din hjälp kommer du att ha tillgång till ärendehanteringssystem, kunskapsdatabas och remoteverktyg samt duktiga och trevliga kollegor. I Service Desk arbetar 14 personer med 1st och 2nd line support och dessutom finns våra specialister som tar hand 3rd line support. Hela teamet ser till att vår IT-drift alltid fungerar och att våra kunder är nöjda.

Vi söker dig som har arbetat med support i minst ett år. Innan dess har du förmodligen läst en KY/YH- utbildning.

  • Du är van att arbeta både självständigt och i grupp för att lösa de olika problem som dyker upp.
  • Vi ser gärna att du har god kunskap inom IT och IT-verktyg/produkter, särskilt MS Office, Windows och Windows Server.
  • Du rör dig obehindrat mellan olika Windows-versioner, datormodeller och kringutrustning.
  • Du förstår nätverk och kommunikation.
  • Du har som vana att arbeta i ett ärendehanteringssystem.
  • Kunskaper inom Mac, Office 365 och Active Directory är meriterande.

Som person är du givetvis kundfokuserad och serviceinriktad.

Vi erbjuder ett utmanande och utvecklande arbete i ett växande företag med stor lagkänsla.

Är du intresserad, vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Maila din ansökan till therese.odstam@solidpark.se eller hitta jobbet på LinkedIn.